Nieuwsbrief september 2017
Gebruikersdag 2017

Als u deze nieuwsbrief ontvangt is het al weer bijna zover: de 26ste Exquise Gebruikersdag. Het programma staat zoals u ongetwijfeld al heeft gelezen in het teken van Data-safety. Een onderwerp dat ons allen aangaat en waar volgend jaar vergaande Europese regelgeving voor gaat gelden. U heeft nu nog de kans om de broodnodige kennis op te doen. Want ook voor uw praktijk veranderen de spelregels. En zeg nu zelf: vinden wij privacy ook niet een groot goed waar we graag netjes en professioneel mee omgaan? Alle sprekers zijn zich aan het warm lopen om u aanstaande vrijdag uitgebreid te informeren.
In de middag geeft Richard van Hooijdonk een spetterende presentatie over wat in zijn ogen als professioneel trendwatcher de toekomst ons gaat brengen. In zijn algemeenheid, maar natuurlijk ook vergaand toegespitst op de dentale wereld.
En elke Gebruikersdag heeft u natuurlijk weer de mogelijkheid om alle leden van het, inmiddels behoorlijk uitgebreide, Vertimart team te ontmoeten. Ofwel om kennis te maken ofwel om de ervaringen van het afgelopen jaar uit te wisselen. Wij zijn er in ieder geval helemaal klaar voor en hebben er weer vreselijk veel zin in.
Laten we er met zijn allen weer een mooie positieve en vooral inspirerende dag van maken. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus als u zich nog niet heeft ingeschreven: snel naar uw
Vertimart Klantportaal en schrijf het hele praktijkteam in.
Wij kijken er naar uit om u vrijdag persoonlijk te mogen ontmoeten.
Maak kennis met
Hallo! Mijn naam is Pauline Siemons en woon samen met mijn gezin in het mooie Dongen in Noord-Brabant.
Sinds 1 augustus maak ik onderdeel uit van de Vertimart familie.
Samen met mijn collega’s Kizia en Tanja ben ik verantwoordelijk voor het relatiebeheer van Vertimart klanten in de mij toegewezen regio.
Als ik niet met veel plezier aan het werk ben voor Vertimart, hou mij graag bezig met mode en trends. In mijn vrije tijd vind ik het heel leuk om allerlei taarten en gebak te fabriceren. Mijn gezin vindt dat ook heel leuk!
Door mijn Retail achtergrond, waarbij ik verantwoordelijk was voor de inkoop en bedrijfsleiding van 3 modezaken, heb ik veel ervaring met klantcontact. Deze ervaring kan ik nu toepassen op de veelzijdige wereld van de tandheelkunde.
Ik ben hoofdzakelijk bezig met Exquise Next Generation en het begeleiden van (nieuwe) praktijken met de overstap naar onze nieuwste software.
Ik hoop u snel te mogen begroeten in uw praktijk!
Met vriendelijke groet,
Pauline
Helpdesk zomer top 3
De vakanties zijn alweer enige tijd achter de rug, tijd om eens terug te blikken naar waarover u in deze traditioneel iets minder drukke periode benaderde met vragen over Exquise.
We stelden een Top 3 samen van de meest gestelde vragen aan onze Helpdesk in Kwadijk, uiteraard krijgt u van ons ook de antwoorden op die vragen.
Op 1 staat het aanpassen van de agenda. In de vakantieperiode worden op heel veel praktijken de agenda’s aangepast, hetgeen dus de nodige vragen met zich meebrengt.
Uiteraard helpt onze helpdesk u hier graag mee, maar u kunt ook gemakkelijk onze vernieuwde handleiding hoofdstuk 14.02 er op naslaan.
Op nummer 2 staan vragen over het declareren aan WLZ. Sinds 1 juli is het verplicht om deze declaraties digitaal aan te leveren bij de zorgkantoren. Er was geen proefmogelijkheid waardoor hier de eerste tijd nog wat kinderziekten uitgehaald moesten worden. Het stof is wat dat betreft al neergedwarreld, maar het blijft toch voor veel gebruikers nog onbekend hoe dit nu precies ingevoerd moet worden. Ook hier hebben we een hoofdstuk aan gewijd in de handleiding. Mocht u dat nog eens willen nalezen ga dan naar hoofdstuk 4.10
Op nummer 3 staan vragen over e-mail. Van oproepen en herinneren tot aan de opmaak van de e-mail. Uit Exquise komt standaard een e-mail met platte tekst. Als uw praktijk een eigen stijl heeft dan kunt u die ook in uw e-mails verwerken die vanuit Exquise verstuurd worden. Hierover zijn meerdere
hoofdstukken beschikbaar in de
handleiding.
Spectaculaire daling SMS-tarieven
Een van de faciliteiten binnen Exquise om uw praktijkvoering te optimaliseren is het gebruik van SMS afspraakherinneringen.
We zien ook dat een steeds grote groep klanten daar gebruik van maakt.
We begrijpen dat goed, want het versturen van SMS berichten gaat erg eenvoudig en een SMS heeft bij de patiënt een veel hogere attentiewaarde dan bijvoorbeeld e-mail. Door de patiënten kort voor hun afspraak een herinnering te sturen wordt het aantal no-shows aantoonbaar verlaagd. Bovendien ervaren uw patiënten het als een plezierige service van u.
Wij maken voor deze mogelijkheid gebruik van een professionele service provider. In dit geval CM telecom. De marktleider op het gebied van zakelijk SMS verkeer.
Door de groei van het aantal klanten en de groei van het aantal berichten hebben wij met CM een tariefverlaging af kunnen spreken. Dit is een voordeel willen wij graag aan u doorgeven. Voortaan kosten SMS berichten geen 13 cent, maar 9 cent per stuk. En dat met volledig behoud van de kwaliteit en betrouwbaarheid.
Als u al klant bent gaat uw abonnement automatisch over op het nieuwe tarief en nieuwe klanten kunnen daar direct gebruik van maken. Voor meer informatie hierover kunt u contact met ons op nemen.
U vindt meer informatie op de website van Vertimart.