Exquise Release Notes

07-12-2022, versie 1.2.22340.1

Algemeen:

  • Tarieven 2023 toegevoegd

Zorgmail:

  • Er worden geen vaste telefoonnummers meer meegezonden bij verzenden via Zorgmail

24-11-2022, versie 1.2.22328.1

Administratiegegevens:

  • Praktijkcode en instellingscode kunnen weer aangepast worden

Patientgegevens:

  • De tijd rechts bovenin bij de contactmomenten geeft weer het juiste uur aan van de eerstvolgende afspraak

Exact Online:

  • Scriptfouten bij inloggen in Exact Online zijn opgelost

17-11-2022, versie 1.2.22321.1

Patientkaart:

  • Scrollbalk staat weer bovenaan in de verschillende schermen

Internet Agenda:

  • Veel wijzigingen onder de motorkap, waarbij vooral het deel wat de patiënt ziet gewijzigd is (ook qua uiterlijk).
  • Wijzigingen voor de patiënt:

Met deze versie introduceren we het digitale patiënten loket. Praktijken krijgen veel telefoontjes van patiënten wanneer hun afspraak ook al weer was en of die aangepast kan worden. Patiënten kunnen in het digitale patiënten loket inzicht krijgen in de te maken afspraken en de reeds gemaakte afspraken. Ook kunnen ze de afspraken indien de praktijk het toe staat aanpassen. We bieden zo meer gemak, maar de praktijk houdt de controle.

De patiënt logt in met een combinatie van e-mailadres en dossiernummer.

 

    • De patiënt kan nu zijn dossiernummer opvragen. Dit dossiernummer is nodig om in te loggen op de website van de praktijk, als een patiënt op eigen initiatief een afspraak wil inplannen (indien de praktijk dit op hun website heeft gefaciliteerd)
    • Als de patiënt ingelogd is, heeft deze inzicht in de gemaakte en nog in te plannen afspraken, en heeft de mogelijkheid om een nieuwe afspraak te maken
    • Ingeplande afspraken kunnen afgezegd of herplant worden
    • De mogelijkheden voor het zoeken in de toekomst zijn verbeterd. Als in de backoffice is ingesteld dat de patient tot bijvoorbeeld 8 maanden in de toekomst kan plannen, worden nu ook daadwerkelijk tijden tot 8 maanden gevonden (wegens technische beperkingen kon het gebeuren dat vóór deze update slechts data tot enkele maanden in de toekomst werden gevonden)
  • Wijzigingen voor de praktijk:
    • In Backoffice → Dossiervorming → E-mailsjablonen is een sjabloon toegevoegd. Dit sjabloon wordt gebruikt voor de functie waarmee de patiënt hun dossiernummer kan opvragen
    • In Backoffice → Agenda & Oproepen → Internetagenda is in te stellen tot welke periode de patiënt afspraken mag maken of wijzigen

Exquiray:

  • Problemen met lengtemeting opgelost
  • Problemen met tekenen opgelost

Locatiebeheer:

  • E-mailadres kan weer opgeslagen worden bij wijzigingen (Backoffice → Personeel & Relatie → Locaties)

Verrichtingbeheer:

  • Opmerkingen van gedeclareerde verrichtingen zijn weer te kopiëren (mits de autorisaties dit toestaan)

Declareren:

  • Laatst gebruikte papiersoort (Blanco of Voorbedrukt) wordt weer onthouden bij directe declaratie
  • Het kon voorkomen dat de Betaalwijze bij een directe declaratie niet zichtbaar was, dat is nu opgelost
  • Het kon voorkomen dat Payt verkeerde landeninformatie doorkreeg bij de declaraties, en nota’s naar patiënten verstuurde met Amerikaanse dollars of Engelse ponden, en Engelstalige datumnotitie

Diversen:

  • Het kon in verschillende schermen gebeuren, dat bij het zoeken/filteren naar bepaalde regels (verrichtingregels, taken, retourinfo), de gezochte regel uit beeld verdween

02-11-2022, versie 1.2.22306.1

Agenda:

  • De kleur van de triage bolletjes wordt nu weer snel bijgewerkt

E-mail:

  • De afzender van de e-mail wordt niet meer weergegeven als uwtandarts.online (als uw e-mail instellingen correct zijn)

Verrichtinginvoer:

  • In Behandelplan en Voorstellen worden de rode waarschuwingen weer correct getoond (de rode T voor techniekkosten werd in specifieke gevallen niet getoond)

Declareren:

  • Bij het maken van een directe declaratie de tekst bij Betaling gewijzigd van “Niks” naar “Geen”

Orthodontie:

  • Het kon voorkomen dat Exquise een foutmelding gaf bij het toevoegen van orthodontie materialen, dat is nu opgelost (Backoffice → Dossiervorming →Orthodontie materialen)

30-10-2022, versie 1.2.22301.2

  • ophalen BSN via SBV-Z

27-10-2022, versie 1.2.22300.4

Diverse fixes naar aanleiding van de update van gisteravond:

  • ophalen BSN via SBV-Z
  • foutmelding bij COV
  • validatie op instellingscodes in administratiescherm
  • foutmelding bij zoeken naar combinatie afspraken

26-10-2022, versie 1.2.22299.2

Performanceverbeteringen

Deze versie kent veel aanpassingen die zorgen voor meer snelheid en stabiliteit.

Uitbreiding Telefoonmonitor

De Telefoonmonitor wordt gebruikt om de nummers van patiënten te laten herkennen zodat u ziet wie er gebeld heeft en de betreffende patiëntenkaart makkelijk kunt openen. De meeste VOIP-systemen gaven de telefoonnummers weer als 0299621370. Maar als het VOIP-systeem een landcode mee gaf werd dat niet herkend. Met deze update worden ook nummers als +31299621370 herkend.

Controle op combinatie codes

Bij een patiënt voert u behandelingen in. Sommige behandelingen mogen niet samen of hebben aanvullende gegevens nodig zoals kaak- of element aanduiding. In deze versie is de lijst met regels bijgewerkt.

Agendaweergave

In het Agendaoverzicht werd “Dag” getoond als “Day”. Dat is weer in het Nederlands.

Indien een afspraak buiten de inplanning wordt gezet, was die niet zichtbaar als u op de knop Dagoverzicht klikt. Vanaf deze versie wordt niet alleen de gehele inplanning getoond maar ook de afspraken die daarbuiten vallen.

 

Velden in verwijsbrief

In de orthodontievelden velden voor de verwijsbrief stond ook categorie 0 apparatuur, die is eruit gehaald. Verder wordt ook in de brief de plaatsingen van apparatuur genoemd. De fases Intake en Nacontrole worden overgeslagen.

 

Pien

In Pien zit een knop vraag om analyse Infomedics. Deze zal een analyse vraag versturen naar Infomedics.

Indien er bij verrichtingen een machtigingsnummer is ingegeven, dan zal die ook mee gaan naar Pien.

Oproepmaandberekening afhankelijk per behandelaar

Indien u de oproepmaand heeft ingesteld op interval na een specifieke code (bijvoorbeeld (C002) en u heeft verschillende soorten behandelaren die die code invoeren. Exquise zal dan per type behandelaar en tariefcode de volgende oproep verschuiven voor de patiënt.

Filters in de verrichtingenlijst

In een patiëntenkaart kan de lijst met verrichtingen na een paar jaar behandelingen erg lang worden. Om daarin overzicht te krijgen, kunt u vanaf deze versie in de lijst verrichtingen filteren

 

Dit kan op basis van alle kolommen. U kunt zo filteren op een code, medewerker, etc.

Nieuw pictogram voor Cephelometrie

Indien u een schedelprofielfoto in ExquiRay opent kunt u op het Cephy  pictogram klikken.

Daarna kunt u de meting starten.

 

27-09-2022, versie 1.2.2269.1

Parodontiumstatus:

  • Er kan geen nieuwe parostatus worden ingevoerd als er geen behandelende uitvoerder bekend is (kon voorkomen als er als uitvoerder werd gekozen voor bv “vaste mondhygiënist”, en er voor deze patiënt geen vaste mondhygiënist was ingesteld)

E-mail:

  • Patientdossiermailen kan niet meer naar mailadressen verstuurd worden die eindigen op @zorgmail.nl . Deze manier van verzenden wordt niet ondersteund door Zorgmail.

Diversen:

  • Exquise loopt niet meer vast als er een printopdracht wordt verstuurd naar een printer die nog wel in de lijst met beschikbare printers staat, maar die niet meer aangesloten is
  • Bij de uitvoer van een patientselectie naar Excel, wordt nu altijd het telefoonnummer van de patiënt geëxporteerd, onafhankelijk of het vinkje bij SMS wel of niet aan staat

19-09-2022, versie 1.2.22258.4

Performance:

  • Verdere verbeteringen in stabiliteit en performance.

Patiëntgegevens:

  • Bij patiënten waar nog geen COV heeft plaatsgevonden, wordt nu in de tooltip weergegeven dat de verzekering (nog) onbekend is

Behandelplan:

  • Het prullenbakje in Behandelplan en Voorstel is weer zichtbaar als er maar één fase is

Oproepen:

  • Bij het uitvoeren van een oproepselectie (Backoffice → Agenda & Oproepen → Oproepselectie maken), kan er nu maar één regel tegelijkertijd geselecteerd worden.

13-09-2022, versie 1.2.22251.1

 

Performance:

  • Verdere verbeteringen in stabiliteit en performance.

Patiëntgegevens:

Bij patiënten waar nog geen COV heeft plaatsgevonden, wordt niet meer de term “Onverzekerd” getoond, er zal nu geen tekst meer staan in dit veld:

Dit veld zal na een COV gevuld worden met de correcte verzekeringsgegevens.

Declaraties:

  • Bij verrichtingen die in de retourinformatie waren afgewezen, en opnieuw gedeclareerd moeten worden, kunnen nu ook elementnummers en vlakken worden aangepast.
  • Extra controle toegevoegd op declaraties boeken voor patiënten met dubbel BSN.
    Bijvoorbeeld patiënten die dubbel zijn ingevoerd, met een iets afwijkende naam, maar wel met dezelfde geboortedatum en BSN.

Agenda:

  • Printen van een dagagenda met een lange indeling gaat nu weer goed.

Parodontiumstatus:

  • Wanneer bij het invoeren van een parostatus deze geopend stond op een tweede scherm, en er werd dan geklikt op de @ om een e-mail naar de patiënt te sturen, werd de parostatus gesloten. Deze parostatus op het tweede scherm blijft nu geopend.

E-mail:

  • Verbetering in verzenden van bulk e-mail (oproepen, herinneringen, patientselectie, e.d.).

Diversen:

  • Bij het instellen van AGB codes kunnen nu meer codes dan alleen tandartsen en mondhygiënisten worden ingevoerd, maar bv ook kaakchirurgen.
  • Scrollbalk toegevoegd in het scherm met de fouten bij de controle op te declareren verrichtingen.
    (Backoffice à Declareren & Ontvangsten à Declaraties boeken, stap 2)
  • Minder loze ruimte in de tooltip bij het telefoonnummer van de patiënt:

05-08-2022, versie 1.2.22216.2

Performance:

  • Verdere verbeteringen in stabiliteit

Agenda:

  • Verbetering in de preview bij het zoeken naar afspraken

Diversen:

  • Als een medewerker geen rechten had om Notities van een patiënt te bekijken, verscheen er een onterechte foutmelding boven in beeld

15-07-2022, versie 1.2.22196.2

Performance:

  • Verdere verbeteringen in stabiliteit

11-07-2022, versie 1.2.22192.2

Diversen:

  • Update in wijze van verbinding maken met sbv-z (uzi-pas voor BSN controle)

29-06-2022, versie 1.2.22180.1

Performance:

  • Verdere verbeteringen in stabiliteit

Verrichtinginvoer:

  • Voor de code “DIV” kan nu een negatief bedrag als tarief worden ingevoerd
  • Voor de CZ groep is het contract “Tandprothetiek door tandprotheticus 90%” uitgebreid met tariefcode J58

Patiëntgegevens:

  • Ook als er geen vaste behandelaar is voor een discipline, wordt nu daar wel de oproepfrequentie voor getoond
  • Het kon in bepaalde gevallen voorkomen dat bedragen in het tandheelkundig overzicht afgekapt werden getoond, dat is gecorrigeerd
  • Bij de gele en witte notities is geen icoontje meer te zien door welk soort medewerker de notitie is gemaakt

Diversen:

  • Optimalisatie voor Infomedics, wanneer daar een voorloopcode aan een administratie moet worden toegevoegd
  • Het aantal actuele taken in het takenoverzicht wordt nu rood getoond in plaats van blauw
  • Diverse grammaticale correcties

23-06-2022, versie 1.2.22174.2

Performance:

  • Verdere verbeteringen in stabiliteit en agendaverversing

Diversen:

  • Bij het mailen van een patiëntdossier, wordt de e-mail nu sneller verwerkt bij de contactmomenten
  • Het kon in bepaalde scenario’s voorkomen dat een patiëntnotitie niet correct werd opgeslagen

22-06-2022, versie 1.2.22173.2

Performance:

  • stabiliteitsverbeteringen om de huidige traagheid te voorkomen

Patiëntgegevens:

  • Verbetering in zoekresultaten bij zoeken naar patiënt op debiteurnummer
  • Patiëntlabels kunnen nu maximaal 50 karakters bevatten ipv 20 (Backoffice → Dossiervorming → Patiëntlabels)

Agenda:

  • Bij het versturen van een bevestiging van een familie-afspraak, wordt er geen bevestigingen verstuurd naar familieleden die niet betrokken zijn bij de afspraak

Diversen:

  • Aangepaste tarieven worden nu in de database opgeslagen met 2 cijfers achter de komma. Het bleek mogelijk te zijn om bedragen met 3 cijfers achter de komma op te slaan (kopieren uit Excel of rekenmachine) waardoor er problemen konden ontstaan bij declareren
  • Noodhulplijst Tandheelkunde voor asielzoekers (RMA) geüpdatet naar laatste versie
  • Geen foutmelding meer na versturen van e-mail naar patiënt met een parostatus als bijlage, en er geen uitvoerende behandelaar is ingesteld
  • Bij het oproepen van patiënten aan de hand van een patientselectie, stond de tijd van aanmaken van de selectie niet op de lokale tijd, maar op universele tijd (UTC, dus twee uur tijdsverschil)

09-06-2022, versie 1.2.22160.3

Performance:

  • stabiliteitsverbeteringen om de huidige traagheid te voorkomen

Declaraties:

  • Bij Rapport openstaande posten is een knop “Peildatum” toegevoegd. Via deze knop is na te gaan welke declaraties op een bepaalde datum nog open stonden

Patiëntgegevens:

  • Bij het afdrukken van een patiëntkaart wordt nu bij elke verrichting de initialen van de behandelaar getoond

Verrichtinginvoer:

  • Voor WLZ patiënten kan nu ook een C90 ingevoerd, en gedeclareerd worden richting patiënt.
  • Voor WLZ patiënten wordt nu voor eigen aangemaakte codes, niet meer gecontroleerd of deze in combinatie met een U25 of U35 ingevoerd zijn
  • Voor WLZ patiënten, waarbij een verrichting met techniekkosten in eigen beheer wordt ingevoerd, worden de verrichtingsregels nu zodanig in het verzekeringsbestand richting zorgkantoor gezet, dat het zorgkantoor deze regels correct kan interpreteren
  • Het kon voorkomen dat bij het invoeren van verrichtingen in het tabblad Historie, soms niet de datum (als deze wel was ingevoerd), maar de tekst “Historie” als datum werd weergegeven
  • Verbetering bij invoer van protheses. Er wordt nu automatisch bepaald in welke kaak de extra verrichtingen komen bij invoeren van een prothese dmv de prothese toolbar, zoals de P040 bij een code P021

    Voorheen werd hier nog de vraag gesteld of de P040 de boven- of onderkaak betrof
  • Optie Afdruk met randopbouw verwijderd uit de tool, dit wordt nu automatisch door Exquise bepaald

Exquiray:

  • Onnodige witregel verwijderd bij bepalen van soort foto
  • Cephalometrische analyse:
    • Bij het openen van een eerder opgeslagen analyse, wordt nu meteen het resultaat zien, zonder dat er eerst op de knoppen “volgende” moet worden geklikt
    • Bij het opslaan van een nieuwe analyse, wordt deze meteen in de lijst met resultaten getoond

Orthodontie:

  • Het Behandeldoel wordt weer volledig getoond, niet alleen de eerste regel

Diversen:

  • Bij een patientselectie op verwijderde patiënten wordt nu ook de deactivatie reden getoond (en geëxporteerd naar Excel)
  • Verbetering in het zoeken van patiënten in de patientselectie, waarbij een behandelaar bij een bepaald specialisme wordt gezocht. Nu wordt de gezochte medewerker alleen weergegeven als deze (zoals in onderstaand voorbeeld) is ingevoerd bij Tandarts.

31-05-2022, versie 1.2.22151.1

Diversen:

  • Verbetering in uitvoer van gebruikte e-mailadressen naar declaratiebestanden voor factoringmaatschappijen

25-05-2022, versie 1.2.22144.1

 

Verrichtinginvoer:

  • Bij het invoeren van meetwaarden bij een endo, wordt de Definitieve preparatielengte nu niet meer automatisch ingevuld. Er bestaat nu de mogelijkheid om de berekende preparatielengte via een druk op de knop over te nemen uit de Berekende preparatielengte, óf zelf de Definitieve preparatielengte in te voeren
  • Het kon voorkomen dat bij Bevindingen de Slijtage niet correct werd opgeslagen, dit is nu opgelost
  • De datum van Laatste controle bij de contactmomenten wordt nu ook bijgewerkt na het invoeren van een C001
  • Als het ingevoerde tarief meer dan 10% hoger is als het NZa tarief, wordt er een rode H getoond, met bijbehorende tooltip

Declareren:

  • Verbetering in afronden van bedragen in creditnota’s waarbij BTW wordt berekend
  • Overbodige spatie bij de geboortedatum op de geprinte factuur is nu verwijderd
  • De controles op WLZ verrichtingen voor de B variant werken weer correct

Exquiray:

  • Bij het toevoegen van notities aan foto’s in Exquiray kunnen nu ook dossierteksten (invoer via #) gebruikt worden

Diversen:

  • Notities in het gele en witte blaadje worden ook weer opgeslagen zonder dat op de knop “Notitie toevoegen” wordt geklikt
  • Aanpassing waardoor nu alle Pien certificaten goed kunnen worden ingelezen (zowel Pien als PIEN)
  • In de uitvoer naar factoringbestanden worden nu ook de 06-nummers opgenomen als het vinkje bij SMS niet aanstaat
  • Op alle documenten die geprint worden, waar medische gegevens op staan, wordt nu een label geprint dat het document vertrouwelijke informatie bevat

02-05-2022, versie 1.2.22122.1

Declareren:

  • De recent toegevoegde postcodecheck voor het declareren is verwijderd. Een onbedoeld bij effect bleek te zijn dat de controle bij declareren nu te lang duurde, waardoor er foutmeldingen konden ontstaan
  • Verbetering in controle bij WLZ declaraties, voor wat betreft de B variant

Verrichtinginvoer:

  • Bij de C003 is nu ook de cendo (endodontisch consult) als variant toegevoegd
  • Als er bij een verrichting een Batch ID was ingevoerd, dan blijft dat ID nu ook na declareren zichtbaar

Diversen:

  • De knoppen “Vandaag” en “Morgen” voerden wel de juiste datum in bij patientselectie → Jarig op, maar gaven vervolgens geen resultaten weer

25-04-2022, versie 1.2.22115.1

Declareren:

  • De postcodecheck vóór het declareren sluit nu beter aan bij de daarvoor gebruikte database. Postcodes die nu niet door de check komen, kunnen gecontroleerd worden op https://www.postcode.nl/

21-04-2022, versie 1.2.22111.2

Patiëntkaarten:

  • Het is nu mogelijk om meerdere patiëntkaarten tegelijkertijd te openen. Patiëntkaarten worden nu als tabs naast elkaar weergegeven, waardoor het simpeler en sneller is om tussen patiënten te schakelen.
    Oude situatie

Nieuwe situatie

  1. De familieknop is verschoven naar een nieuwe positie. Met een klik op de familieknop opent een menu waarin het betreffende gezinslid kan worden geselecteerd en geopend
  2. Patiëntkaart wordt nu afgesloten met een kruisje in de betreffende patiënttab
  3. Vernieuwd uiterlijk van af te behandelen en te declareren verrichtingen
  4. Ander uiterlijk van indicatie Taken
  5. Bij het afbehandelen van de patiënt, wordt nu ook meteen de patiëntkaart gesloten

 

  • Vernieuwde indicatie van Behandelplan en Voorstellen
    Oude situatie


    Nieuwe situatie

  • Bij het afdrukken van de patiëntkaart wordt nu ook de behandelaar van de verrichting geprint
  • In de tooltip van de patiëntgegevens wordt nu duidelijker de informatie over de beschikbare telefoonnummer weergegeven

Declaratiehistorie:

  • Performanceverbetering bij het ophalen van de declaratiehistorie van een patiënt (vooral te merken bij patiënten met een grotere historie)

Declareren:

  • Bij het declareren wordt nu voor alle patiënten waar iets te declareren is (onafhankelijk van welke declaratiestroom gekozen is) gecontroleerd op een geldige combinatie van postcode en huisnummer. Dit om afwijzingen van declaraties te voorkomen
  • Bij automatische incasso is de logica wanneer de samenvatting geprint moet worden verbeterd (bericht dat de debiteur verzocht wordt het bedrag over te maken)
  • In het mz301 bestand (declaratiebestand voor factoring en zorgverzekeraar) wordt alleen nog een 06 nummer opgenomen, geen vast nummer meer
  • In uitzonderlijke gevallen bleek het mogelijk te zijn dat er een foutieve combinatie van 06-nummer en e-mailadres in een declaratiebestand terecht kon komen
  • Bij printen van particulier declaraties is de opmaak van regels met techniek- en materiaalkosten verbeterd

  • In de layout van de nota is de tekst van de samenvatting gewijzigd.
    Daarnaast is in de samenvatting de tekst ‘Factuurnummer’ gewijzigd in ‘Declaratienummer’, en is bij het declaratienummer nu ook het debiteurnummer vermeld, zoals ook in de kop van de factuur.

  • Bij de Datum en Declaratienummer wordt nu een dubbele punt gebruikt

Verrichtinginvoer:

  • Als een medewerker zonder behandelaarsrol inlogde, én geen uitvoerende behandelaar selecteerde, bleek het mogelijk dat deze medewerker een plan of voorstel kon uitvoeren, waardoor deze verrichtingen op de ingelogde medewerker kwamen te staan.

    Voortaan zal het contextmenu van plan of voorstel grijs (inactief) zijn

Relatiebeheer:

  • Het bleek mogelijk dat bij het toevoegen van een nieuwe relatie Exquise niet meer reageerde als een bepaalde volgorde van invoeren werd gebruikt

Diversen:

  • Diverse aanpassingen op controle op combinaties van verrichtingen

21-03-2022, versie 1.2.22080.2

Technisch onderhoud

08-03-2022, versie 1.2.22067.1

Gepland onderhoud pdf printer

01-03-2022, versie 1.2.22059.3

Technisch onderhoud

17-02-2022, versie 1.2.22048.1

Declareren:

  • Het is weer mogelijk om bij credit verrichtingen het bedrag onder ‘factoring’ te knippen en plakken

Agenda:

  • Het verversen van de afspraken in de kolommen “Gemaakte” en “Te maken” functioneert weer goed

Bevindingen/Zorgplan:

  • Als er bij het beheer van de materialen van de Bevindingen, een komma of streepje in de omschrijving stond, dan werd dit niet goed verwerkt bij het opslaan bij het invoeren in het Zorgplan

10-02-2022, versie 1.2.22041.2

Declareren:

  • Het is nu mogelijk om op patiëntniveau aan te geven dat declaraties van deze patiënt niet naar de factoraar worden gestuurd (als er standaard wel declaratiebestanden naar de factoraar worden verstuurd)

    Voor deze patiënten kan dan óf een directe nota worden aangemaakt, óf kan er een particuliere declaratierun worden gestart
  • Het is nu mogelijk om WLZ-declaraties rechtstreeks naar Intelly te sturen ipv naar het zorgkantoor via Vecozo. Om dit te bereiken stelt u de declaratiemethode van het betreffende zorgkantoor in op “Restitutie” (Backoffice à Verzekering à Declaratiewijze per verzekeraar
  • Als bij de retourinformatie wordt gekozen voor ‘opnieuw indienen’ of ‘declareren bij patiënt’ bij een (deels) afgewezen declaratie, dan zal dit bedrag weer zichtbaar worden bij de betreffende verrichting in patiëntkaart

Agenda:

  • Als de weergave in de agenda staat ingesteld op “Stoelgroepen”, dan zijn nu ook hier de arts- en stoelreserveringen te zien

Parodontiumstatus:

  • Scheidingslijntjes aangebracht bij de furcaties

Diversen:

  • Bij het instellen van een achtergrond bij de opmaak van de nota (Backoffice à Declareren & Ontvangsten à Layout nota instellen) wordt nu in de tooltip aangegeven hoe groot het formaat van de achtergrond moet zijn (794×1123 pixels) om de hele nota te beslaan
  • Bij het medicijngebruik in de anamnese kunnen nu Enters worden gebruikt om de verschillende soorten medicijnen onder elkaar te plaatsen
  • In het overzicht van de tandheelkundige consumptie bij de patiënt, wordt nu middels een sterretje een indicatie gegeven dat een deel van de declaratie via de retourinformatie is afgewezen

Verrichtinginvoer:

  • Verbetering in controle op combinaties van WLZ verrichtingen
    • Prestatiecodes waarbij een bedrag mag worden gerekend (bijv A20) kunnen zonder U25/U35 ingevoerd worden
    • Het is niet mogelijk om combinaties van verrichtingen in te voeren en te declareren, zonder informatie prestatie.

      Als voor het behandelmoment niet een prestatie kan worden ingegeven, dan kunt u hiervoor de diverse -99 codes gebruiken, zoals C99 of R99 (de 99 codes staan voor gedeeltelijk voltooid werk)
  • Bij het invoeren van een plan of voorstel is het veld Uitvoerdatum verwijderd; deze is betekenisloos omdat een plan in verrichting nog niet uitgevoerd is

Bugfixes:

 

Orthodontie:

  •  Het kon voorkomen dat de orthotools niet aan te klikken waren (grijs). Dit is nu opgelost

Diversen:

  • Bij het zoeken naar patiënten op basis van postcode, werden de resultaten van debiteuren getoond, nu worden de resultaten van patiënten getoond
  • In het overzicht van de tandheelkundige consumptie bij de patiënt, werden de materiaalkosten bij het honorarium opgeteld. Nu worden materiaalkosten bij de techniekkosten opgeteld

19-01-2022, versie 1.2.22017.1

 

Agenda:

  • Het is nu mogelijk om de locatie op afspraaketiketten te vermelden (Backoffice → Agenda & Oproepen → Layout etiketten instellen)
  • In de weergave van de agenda de aanduiding Hr en Mw vervangen door de symbolen ♂ en ♀, dit om de leesbaarheid van de patiëntnamen in de agenda te verbeteren
                                                           
                                                         

 

Bugfixes:

Verrichtinginvoer:

  • Bij verrichtingen die via de dental tools worden ingevoerd (bijvoorbeeld restauraties en kronen) worden nu materiaal, adhesief en kleur juist opgeslagen en getoond in de verrichting
  • Bij de P001 t/m P004 wordt nu om een elementnummer gevraagd, niet meer om indicatie Boven/Onder. Dit is gedaan om de status op de juiste manier in te tekenen. Zowel op de nota als in het declaratiebestand naar de zorgverzekeraar/factoraar wordt nog wel de indicatie Boven/Onder gebruikt, zoals de NZa voorschrijft.
  • Bij de P071 wordt nu om elementnummer gevraagd
  • Ook bij handmatig invoeren van een V80 wordt nu ook de stift ingetekend, dit gebeurde voorheen alleen via invoer via de dental toolbar
  • Bij invoer van E02 is het nu verplicht om een elementnummer aan te geven
  • Verbetering op controle C012 met C013

Diversen:

  • Bij het printen van een logboek verrichtingen kon het gebeuren dat er delen van de naam van de medewerker wegvielen
  • Geen foutmeldingen meer bij aanvinken van prothesecontracten.

Let op: Door de onderliggende aanpassingen die hiervoor nodig waren, vragen wij u om te controleren of de zorgverzekeraar(s) waarmee u een protheseregeling heeft nog goed zijn ingesteld.

Hiervoor gaat u naar Backoffice / Verzekering / Declaratiewijze per verzekeraar.

Bij de desbetreffende zorgverzekeraar(s) selecteert u de juiste contract vorm aan de rechterkant.

Bij het wijzigen hiervan worden de al ingevoerde maar nog niet gedeclareerde verrichtingen niet automatisch aangepast.

05-01-2022, versie 1.2.22005.2

Tarieven:

  • Van een aantal prestaties zijn de NZa codes in 2022 gewijzigd. Een voorbeeld hiervan is dat de C11 uit 2021 in 2022 een C002 wordt.
    Daar waar in Exquise op deze codes gecontroleerd wordt (bv ‘Laatste controle’ bij de contactmomenten) zijn deze codes in Exquise zo aangepast dat ze ook de nieuwe NZa codes herkennen

    LET OP: Veel praktijken roepen hun patiënten op, op basis van een C11. Om het oproepsysteem in 2022 goed te laten werken, dient u zelf bij de oproepsystematiek naast de C11 ook een C002 toe te voegen


    Niet de C11 vervangen door alleen de C002, omdat er begin 2022 nog geen patiënten zijn waar een C002 is ingevoerd.

Externe documenten:

  • Het is nu mogelijk om het dossiernummer (<<PatDossiernr>>) aan een verwijsbrief of brief aan patiënt toe te voegen. Op deze manier is het mogelijk om aan de patiënt zijn/haar dossiernummer kenbaar te maken, zodat de patiënt eventueel zelf een afspraak in de Internet Agenda kan maken (als u uw agenda hiervoor heeft ingericht)
       

Declareren:

  • Het is nu ook mogelijk om creditnota’s van WLZ declaraties te maken
  • De regeling dat voor VGZ een V94 werd gedeclareerd als 2 x V93 is komen te vervallen

Verrichtinginvoer:

  • De manier waarop het aantal te declareren vlakken bij restauraties wordt bepaald is aangepast. Dit betreft meervlaksvullingen in frontelementen. De NZa geeft in de beschikking voor 2022 aan dat deze alleen mag worden toegepast als er tenminste drie vlakken (mesiaal, incisief, distaal) bij zijn betrokken en daarnaast twee hoeken.
  • In 2022 is de code E01 vervallen. In de Endodontologie wizard geeft de regel “Endodontisch consul” nu een C003
  • Restauraties op 4 of 5 vlakken worden in de restauratietool nu meervlaksrestauraties genoemd
    • Nieuwe situatie
    • Oude situatie

Bugfixes:

Orthodontie:

  • De in de diagnose ingevoerde waardes met de schuiven worden nu correct weergegeven in de samenvatting

  • De [Enters] die werden ingegeven in de opmerkingen van het behandelplan, worden nu meegenomen in de verwijsbrieven

15-12-2021, versie 1.2.21349.1

COVID-19:

  • Versie 9.0 triage vragenlijst

Patiëntbeheer:

  • Bij het verzenden van een patiënt dossier per e-mail worden nu niet meer automatisch de patiëntgegevens in het bericht gezet, maar is er een knop beschikbaar om deze gegevens in het bericht te plaatsen

Pien:

  • Pien 2.0 kan gebruikt worden in de status praesens
  • Als er bij een patient meerdere voorstellen zijn ingevoerd, kan er in het Pien 2.0 scherm nu onderscheid gemaakt worden tussen deze verschillende voorstellen

Agenda:

  • Verbetering in de wijze waarop gezocht wordt naar beschikbare tijd bij combinatie-afspraken
  • Afspraken in de agenda worden nu over de gehele breedte van de stoel weergegeven, geen extra ruimte meer aan de rechterkant van de afspraak. Afspraakhistorie en de mogelijkheid om een extra afspraak toe te voegen is mogelijk door een rechtsklik op de gekleurde kolom van de betreffende agenda

Declareren:

  • In het scherm met de verwerkte retourinformatie is nu per declaratie een opsomming te zien van de bedragen die zijn gedeclareerd, afgewezen en toegekend

Orthodonie:

  • Bij Crowding/spacing zijn de nummerieke waardes vervangen door omschrijvingen

  • Bij alle schuiven staan de waardes nu in mm
  • In Ortho-Pro zijn de volgende occlusiewaarden toegevoegd/gewijzigd:
    • 1/5 en 1/8 toegevoegd
    • 1 1/3 vervangen door 1 ½
    • Groter dan 1 vervangen door 1 1/4

Diversen:

  • Gestart met uitrol vertrouwelijkheid-label op papieren output conform NEN 7510-1_2017+A1_2020 nl. Op diverse geprinte lijsten wordt nu geprint dat het document vertrouwelijke informatie bevat.
  • Het scherm om dossierteksten in te voeren is breder en hoger gemaakt

Bugfixes:

 

Externe documenten:

  • Bij het aanmaken van documenten op basis van een sjabloon (begroting, recept, verwijsbrief etc) worden nu ook de velden die in de kop- en voettekst staan, geprint
  • Bij het aanmaken van een begroting op basis van een sjabloon worden nu alle verrichtingen weer correct in het document gezet
  • Als tijdens het maken van een sjabloon een ‘preview’ werd aangezet, en het sjabloon werd tijdens de preview-modus opgeslagen, dan werd bij het maken van een document op basis van dit sjabloon fictieve data in het document geplaatst.

Declareren:

  • Verbetering als de declaratiewijze op “Clearing in eigen beheer” staat ingesteld. Als via de retourinformatie werd gekozen bij ‘Declareren naar patiënt’, kon het voorkomen de factoringsmaatschappij deze afgewezen verrichting nogmaals naar de zorgverzekeraar stuurde

Verrichtinginvoer:

  • Wanneer een materiaal uit een lijst met mogelijke materialen wordt verwijderd (bv bij restauraties of kronen), dan wordt dit materiaal niet meer bij een reeds bestaande verrichting verwijderd
  • Indicatie dat er een elementnummer vereist is bij een E88

Patiëntbeheer:

  • Verbetering in de melding dat er patiënten met hetzelfde BSN zijn

Agenda:

  • Wanneer een stoelinplanning wordt opgeslagen als favoriet, is deze voortaan meteen zichtbaar in het overzicht van stoelinplanningen

01-12-2021, versie 1.2.21326.1

 

Tarieven:

  • Tarieven voor 2022 toegevoegd

Externe documenten:

  • De wijze waarop externe documenten op basis van een sjabloon worden aangemaakt (verwijsbrieven, brief aan patiënt, begroting, recept) is vernieuwd. De aanmaak van deze documenten zal nu sneller en betrouwbaarder zijn

Exquiray:

  • Fototype “Achterwaartse foto” toegevoegd

 

Diversen:

  • Regel toegevoegd over de vertrouwelijkheid van de gegevens conform
    NEN 7510-1_2017+A1_2020 nl

Bugfixes:

Relatiebeheer:

  • De namen en afdelingen van relaties worden nu opgeslagen zoals ze in het veld zijn ingevoerd, en worden niet meer te kort afgekapt

Verrichtinginvoer:

  • Verbetering in bepaling welke kanalen getoond moeten worden bij de invoer van een lengtemeting

Exquiray:

  • Onnodige witregel verwijder bij het selecteren van het type foto bij het opslaan van een röntgenfoto
  • De tekst “Indicatie” gewijzigd naar “Rechtvaardiging” bij het invoeren van een nieuwe röntgenfoto

Orthodontie:

  • Wanneer er méér dan 1 maandbehandeling (25e maand of hoger) per kalendermaand wordt ingevoerd, wordt er alleen voor de 1e maandbehandeling een bedrag berekend

Diversen:

  • Diverse kleine grammaticale correcties

04-11-2021, versie 1.2.21308.1

 

Declareren:

  • Als declaratiewijze per verzekeraar is nu ‘Clearing in eigen beheer’ toegevoegd (Backoffice → Verzekering → Declaratiewijze per verzekeraar). Met deze instelling, die voor elke zorgverzekeraar te selecteren is (met uitzondering van de zorgkantoren) wordt het mogelijk om elke NZa verrichting naar de betreffende verzekeraar te declareren

    De werkwijze van Clearing in eigen beheer is gelijk aan die van de “Continuïteitsbijdrage” in 2020. Hierbij worden alle verrichtingen bij de zorgverzekeraar ingediend. Niet verzekerde zorg wordt in de retourinformatie (MZ302 bestand) aan u teruggemeld waarna u deze alsnog aan de patiënt in rekening kan brengen.
    De al bestaande term ‘Clearing’ is nu gewijzigd in ‘ClearingDoorVerzekeraar’

Patiëntgegevens:

  • In de balk waar de zorgverzekeraar van de patiënt wordt getoond, is kleur toegevoegd ter indicatie van de verzekeringsvorm van die zorgverzekeraar.
    • Blauw = Patiënt is verzekerd bij Zorgverzekeraar waar geen contract mee is
    • Geel = Volwassen patiënt verzekerd bij Zorgverzekeraar met contract
    • Groen = Jeugdzorg bij Zorgverzekeraar met contract

Agenda:

  • Bij onderhoud afspraken is het nu mogelijk om bij het verplaatsen van afspraken naar een andere stoel, ook meteen de behandelaar van deze afspraak aan te passen (als op de nieuwe stoel een andere behandelaar is ingepland als op de originele stoel)
  • Het is nu mogelijk om in SMS berichten niet meer de naam van de behandelaar te tonen (Backoffice → Agenda & Oproepen → E-mail, sms en bellen)
  • Het is nu mogelijk om een patiënt een sms of e-mailbevestiging te sturen van één afspraak, of van alle toekomstige afspraken

 

Patiëntgegevens:

  • Bij het e-mailen van een patiëntdossier is het nu mogelijk om de pasfoto van de patiënt mee te sturen als bijlage

Externe documenten:

  • Het is niet meer mogelijk om uitvoerbare bestanden toe te voegen aan de externe documenten. De volgende documenten zijn niet toegestaan: *.exe, *.bat, *. msi, *.ace, *.ani, *.app, *.docm, *.jar, *.reg, *.scr, *.vbe, *.vbs. Dit vanuit het oogpunt van cybersecurity.

Bugfixes:

Verrichtinginvoer:

  • In het beheer verrichtingenscherm was het mogelijk om buiten de hokjes van ‘Ongeval’ en ‘BTW … ‘ te klikken, waardoor deze soms onbedoeld werden aangevinkt.

Verlofbeheer:

  • Het kon voorkomen dat bij het invoeren van verlof, dit verlof tijdelijk dubbel getoond werd in het verlofbeheer

Agenda:

  • Het is niet meer mogelijk om de locatie van een stoel te wijzigen, als deze stoel al is ingepland (bij gebruik van locaties)
  • Het kon gebeuren dat wijzigingen van afspraken voor een andere locatie als waarop was ingelogd, niet meteen ververst werden

Parodontiumstatus:

  • Er wordt nu weer gevraagd om PPS bij te werken na in invoeren van een nieuwe status op basis van een bestaande status

11-10-2021, versie 1.2.21279.1

 

Declareren:

  • Intelly is toegevoegd als factoraar

Agenda:

  • Afspraakiconen worden (inclusief tooltip) getoond in de balk Gemaakte en Te maken afspraken

Bugfixes:

Agenda:

  • Afspraken die versleept zijn naar de kolom “Te maken” worden niet meer in de agenda getoond. Ook afspraken die via een rechtsklik en dan ‘Anders’ naar “Te maken” worden verplaatst, zijn niet meer zichtbaar. Hiermee wordt de situatie herstelt zoals hij vóór de vorige update bestond

Patiëntselectie:

  • Bij een patiëntselectie op basis van tariefcode, zijn nu weer alle tariefcodes te selecteren, niet alleen de eigen- en aangepaste codes

Declareren:

  • Een vandaag gemaakte declaratie is nu ook zichtbaar in het overzicht Backoffice → Declareren & Ontvangsten → Rapport openstaande posten
  • Bij het printen van een declaratie wordt weer onderscheid gemaakt tussen de layout Blanco en Voorbedrukt
  • Bij de instellingen layout van een declaratie wordt nu ook weer het jaartal weergegeven bij een opmaak van de datum

Orthodontiemodule

  • Fix dat behandelplan in bepaalde gevallen niet getoond werd

Diversen:

  • De duur van de logout timer van Exquise is weer terug van 60 naar 120 minuten

21-09-2021, versie 1.2.21264.2

Tandheelkundige consumptie:

  • Door onder in het scherm te klikken op “Consumptie dit jaar” komt de tandheelkundige consumptie in beeld.

Parodontiumstatus:

  • De waarde “- -” is toegevoegd als waarde bij de prognose
  • Bij het versturen van de parodontiumstatus wordt de status nu over 2 pagina’s verdeeld; op de eerste pagina staat de status, op de tweede pagina staan PI, BI, PESA, PISA, notities, diagnose en behandelplan

Verrichtinginvoer:

  • Tarieven voor 2022 ingevoerd
  • De lengte van het aantal karakters wat per item in het zorgplan kan worden geplaatst, is opgehoogd naar 500
  • Aandachtspunten zijn nu ook in te voeren dmv een rechtsklik op een element
  • Verrichtingen in het Historie overzicht kunnen nu met een dubbelklik worden geopend

Agenda:

  • Bij Backoffice → Agenda & Oproepen → Werk- en Afspraaksoorten is nu van de systeemwerksoort ‘Werk’ de kleur te wijzigen
  • Nieuwe styling en inhoud van de tooltip bij afgemelde afspraken
    • Nieuw
    • Oud
  • In het contextmenu ‘Terug naar te maken afspraken’ is de reden ‘Anders’ toegevoegd
  • In het contextmenu ‘Verwijderen’ is de reden ‘Zonder reden’ gewijzigd naar ‘Anders’, en is verplaatst naar onder

Declaraties:

  • Verbeteringen in het rapport medewerkerdeclaraties, export gedetailleerd
    • Kosten worden nu apart vermeld
    • In de export worden nu patiëntnamen gebruikt, geen debiteurnamen (bv nu dhr Jansen ipv Infomedics)
    • Per medewerker een eigen tabblad, niet meer alle medewerkers onder elkaar in 1 tabblad

Patiëntgegevens:

  • De term “Behandelaar” is gewijzigd in “Behandelkamer”
  • In de balk met de patiëntgegevens wordt nu aangegeven of BSN en WID volledig zijn ingegeven

    • Rood: Geen BSN / Geen WID gecontroleerd
    • Oranje: Wel BSN maar handmatig, WID controle staat nog op ‘Vergewist’
    • Bij gecontroleerde BSN en WID verdwijnt de indicatie

Diversen:

  • De rode indicatie van Voorstellen is gewijzigd naar een nummer wat tussen haakjes is geplaatst
  • De kleur van de verrichtingregels in de diverse tabbladen aangepast, zodat deze beter aansluiten bij Exquise Classic
    • Behandelplan: donkergroen
    • Voorstellen: lichtgroen
    • Historische verrichtingen: grijs

Bugfixes:

Patiëntbeheer:

  • Bij het invoeren van een nieuwe familie blijft de naam van het eerste familielid nu ongewijzigd, als een volgend familielid een tussenvoegsel in zijn/haar afwijkende achternaam heeft
  • Het kon voorkomen dat bij de patiëntgegevens onterecht een oproepmaand werd weergegeven terwijl er niet opgeroepen werd

Agenda:

  • Bij het aanpassen van een afspraaksoort bij Backoffice → Agenda & Oproepen → Werk- en afspraaksoorten, worden de vakjes van de artsbeschikbaarheid nu meteen aangepast, bij het wijzigen van de afspraakduur van deze afspraaksoort
  • Bij het wijzigen van instellingen in Backoffice → Agenda & Oproepen → Overige agenda-instellingen, wordt nu gevraagd of de wijzigingen moeten worden opgeslagen, als er naar een ander tabblad wordt weg genavigeerd
  • Bij het terugzetten naar ‘Te maken’ afspraken van een deel van een serie afspraak, zullen nu reeds verstreken delen niet ook terug naar ‘Te maken’ gezet worden
  • Bij het maken van een combinatie afspraak wordt nu de ingestelde tijd goed verwerkt bij het omkeren van de afspraakvolgorde

 

Diversen:

  • Het kon gebeuren dat bij het wijzigen van medewerkergegevens, op een andere werkplek de geselecteerde uitvoerder (1) wijzigde in de ingelogde uitvoerder (2)
  • Bij het verzenden van een patientdossier wordt nu gecontroleerd of de volgende (niet toegestane) tekens worden gebruikt in het onderwerp: “, <, >, |

29-07-2021, versie 1.2.21210.4

 

COVID-19:

  • Nieuwe versie 8.0 triage vragenlijst

Agenda:

  • Verbeteringen ten opzichte van de wijzigingen die in de vorige update werden doorgevoerd
    • Geen popup meer met de melding dat er van weergave wordt gewisseld
    • Geen wisseling meer naar ‘Volledige inplanning’, als de weergave staat op ‘Behandelaren’ of ‘Stoelen’

 

Parodontiumstatus:

  • Verbetering van de leesbaarheid van de parodontiumstatus
    • De waarden van de bloeding zijn nu zwart (was blauw) en vet
    • Randen toegevoegd om de cuspidaten en molaren

 

Bugfixes:

Verrichtingbeheer:

  • Het bleek dat bij het wijzigen van een aantal eigenschappen van een verrichting, er niet werd gevraagd om de wijzigingen op te slaan, als het beheer verrichtingen scherm werd gesloten met het kruisje. Die vraag wordt nu wel gesteld

Diversen:

  • Verbetering van verrichtingen die onder de ‘prothese, 90%’ regeling van CZ vallen

21-07-2021, versie 1.2.21202.2

 

Agenda:

  • Bij Onderhoud Afspraken is bij het verplaatsen van afspraken naar een andere stoel nu te zien bij welke locatie de stoel hoort (alleen als er gebruik wordt gemaakt van locaties)
  • Er wordt nu een melding getoond als Exquise niet meteen de juiste agenda kan openen als bij een afspraak op de knop ‘Open agenda op datum van de afspraak ‘ wordt geklikt

Autorisaties:

  • De knop ‘Afspraakhistorie patiënt’ is nu verbonden aan de autorisatie ‘Afspraakhistorie ophalen’

Declaraties:

  • Het rapport medewerker declaraties (Backoffice → Declareren & Ontvangsten → Rapport medewerker declaraties) kan nu ook gedetailleerd naar Excel worden geëxporteerd

Parodontiumstatus:

  • De status heeft een nieuwe lay-out gekregen. Een aantal onderdelen heeft een nieuwe plek gekregen om de overzichtelijkheid te vergroten. De functionaliteit is niet gewijzigd.

 

Bugfixes:

Patiëntbeheer:

  • Het telefoonnummer en e-mailadres bij de debiteur worden weer opgeslagen

Rapport behandelplannen:

  • Het rapport behandelplannen geeft nu niet alleen meer de behandelplannen die ‘vandaag’ zijn ingevoerd. Nieuw is dat de datum van de periode waarin de behandelregels zijn ingevoerd opgegeven kan worden. De periode tussen begin- en einddatum mag niet langer dan 2 jaar zijn

Patiëntselectie:

  • Verbeterde werking bij ‘Uitsluiten’ van een datum wanneer op uitgevoerde verrichtingen wordt gezocht

Diversen:

  • Geen samenvatting van de nota meer afdrukken op directe nota in geval van eenmalige incasso
  • Verbetering in berekening openstaande bedrag in samenvatting van de nota op directe declaratie

 

24-06-2021, versie 1.2.21175.2

 

Agenda:

  • Er is een indicatie ingebouwd die aangeeft of er bij deze patiënt nog te maken afspraken zijn

    Als in het tabblad “Te maken afspraken” het vinkje “Toon te maken afspraken van alle patiënten” is aangevinkt, dat geeft de indicatie de te maken afspraken van alle patiënten weer

Covid-19:

  • Nieuwste versie van de corona triage vragenlijst, versie 7.0, 30-06-2021

Verrichtinginvoer:

  • Bij het aanmaken of wijzigen van een eigen dental tool, kan nu worden aangegeven of meerdere van dezelfde verrichtingregels moeten worden samengevoegd, of apart moeten worden ingevoerd.


    Standaard staat dit vinkje uit. Bij bestaande dental tools kan dit vinkje alsnog worden aangezet, waardoor de bijbehorende verrichtingen in de toekomst als één verrichtingsregel wordt ingevoerd.

 

Bugfixes:

Verrichting invoer:

  • Gnathologie-diagnose: diverse kleine verbeteringen
  • Endodontie: Invoervolgorde lengtemeting gemaakt overeenkomstig de werking in Exquise on-premise

Diversen:

  • Bij het invoeren van een triage vragenlijst op een werkplek, wordt de status weer meteen bijgewerkt op de andere werkplekken

 

 

14-06-2021, versie 1.2.21165.4

 

Agenda:

  • Bij Onderhoud afspraken is de mogelijk ingebouwd om op de weekdagen te selecteren
  • Bij onderhoud afspraken is de mogelijk ingebouwd om te zoeken naar afspraken die op een bepaalde datum zijn ingevoerd

Verrichtinginvoer:

  • Voor Gnathologie bestaat er nu de mogelijkheid om een diagnose in te voeren

Declareren:

  • Aanvulling van verrichtingen die onder de ‘prothese, 90%’ regeling van VGZ vallen
  • Declaratiebestanden die normaal gesproken rechtstreeks naar Vecozo of factoring worden verzonden, kunnen nu eventueel ook lokaal opgeslagen worden

Patientbeheer:

  • In het patientbeheerscherm is nu direct te zien dat bij de debiteur een doorlopende incasso is aangevinkt

Diversen:

  • Bij het zoeken naar patiënten wordt nu ook gezocht op telefoonnummers die bij de debiteurgegevens zijn ingevoerd

 

Bugfixes:

Verrichting invoer:

  • Verbetering in controle op A10 in combinatie met H-codes (chirurgische ingrepen)
  • Als in een eigen dental tool 2 dezelfde verrichtingen staan, dan worden deze weer als 2 aparte verrichtingregels ingevoerd, niet meer als 1 regel met aantal = 2

Declareren:

  • Optimalisatie bij het inlezen van retourinformatie van Vecozo
  • In bepaalde gevallen werd op de directe nota niet de AGB-code van de behandelaar, maar van de declarant geprint. Als de behandelaar een eigen AGB-code heeft, dan wordt deze nu op de directe nota geprint. Deze wijziging heeft geen effect op de declaratiebestanden die naar Vecozo/factoring worden verstuurd, daar wordt al de juiste code gebruikt

Verwijsbrief/Brief aan patiënt:

  • Het kon voorkomen dat bij het maken van een brief, er werd gevraagd om een geadresseerde, terwijl deze velden niet in het sjabloon voorkomen.

    Dit is nu op te lossen door het betreffende sjabloon in Backoffice à Dossiervorming à Sjablonen tijdelijk naar een andere categorie te slepen, en dan weer terug te slepen naar de juiste categorie

Diversen:

  • Bij de anamnese kan weer een lege vragenlijst geprint worden
  • Het kon voorkomen dat bij de contactmomenten een verkeerd e-mail bericht werd opgeslagen, als dat bericht vanuit Exquise was verzonden. De ontvanger kreeg wel de juiste e-mail, en ook bij Documenten werd het juiste bericht opgeslagen
  • In bepaalde scenario’s werd een label niet opgeslagen in de patiëntkaart, dit is nu opgelost
  • Diverse optimalisaties bij de artsbeschikbaarheid (rode kruisjes) bij het maken van een afspraak

 

 

06-05-2021, versie 1.2.21125.2

 

Bugfixes:

Agenda:

  • Bij het verplaatsten van afspraken via “Onderhoud afspraken” naar een andere locatie, zijn deze verplaatste afspraken meteen zichtbaar op de nieuwe locatie

Verrichting invoer:

  • Elementgebonden dental tools vragen weer om een element
  • Verbetering in controle op verrichtingen in combinatie met T012 en T021