Tandvriendjes: Een klant met een inspirerende missie!

Wij zijn dankbaar voor al onze klanten, maar soms komen we in contact met een nieuwe klant met een mooie overtuiging, waardoor we extra dankbaar zijn dat deze klant kiest voor Exquise Next Generation.We spraken onlangs Ishtar Yousef, een gedreven BIG-geregistreerde mondhygiëniste, gespecialiseerd in kindertandheelkunde. Ishtar had een droom: mondzorg toegankelijk maken voor alle kinderen, in het bijzonder voor kwetsbare kinderen, in de regio Twente, die vaak vergeten worden. Naast deze groep zijn er veel kinderen die al jaren niet meer naar de tandarts zijn geweest. Ishtar bedacht, waarom kom ik niet naar die kinderen toe?”


Hoe is Tandvriendjes ontstaan? “Ik wilde al een tijdje graag voor mezelf beginnen. Na een ondernemingscursus en het behalen van een groot rijbewijs om een bus te mogen rijden, werd in mei 2023 Tandvriendjes geboren. Met een compleet ingerichte tandartsbus zijn kinderen, waarvan de ouders of verzorgers ze hebben ingeschreven, welkom om in mijn bus te komen voor mondzorg. De vele tekeningen die ik nu, na ruim een jaar, heb mogen ontvangen laten zien hoe fijn de kinderen het vinden om bij Tandvriendjes te komen. Het is erg laagdrempelig en de bus ziet er heel aantrekkelijk uit.”

Wat maakt Exquise Next Generation zo geschikt voor jouw praktijk? “Dossiervorming is voor iedere praktijk cruciaal, alleen werk ik zonder assistentie en voor mij is het een must dat ik dus in één oogopslag alle belangrijke dossierinformatie kan zien. De patiëntenkaart van Next Generation is overzichtelijk opgebouwd. Ik kan moeiteloos in het dossier zien wat de aandachtspunten zijn in de status praesens, maar ook hoe vaak een kind zijn tanden poetst en of dit elektrisch is of met de hand. Verslagen van eventuele verwijzers staan met één klik op het scherm, evenals de röntgenfoto’s. Het was voor mij meteen duidelijk dat ik met Next Generation perfect locatieonafhankelijk kan werken.”

Je hebt ook een landelijke prijs gewonnen, kun je daar iets over vertellen? “Ja, dat klopt! Ik heb de landelijke prijs voor het beste preventieproject gewonnen – een teken dat ik echt het verschil in de zorg maak. Het was een geweldig hoogtepunt.”

Hoe heb je de overgang naar Exquise Next Generation ervaren? “Bijzonder om te vermelden is dat ik bewust gekozen heb om zelfstandig Next Generation in te richten. Zo leerde ik het snelst alle ins -and -outs van het programma. Ter voorbereiding kreeg ik de inloggegevens voor een demodatabase en raadpleegde ik de handleiding en dat ging eigenlijk prima. Voorheen werkte ik in een praktijk voornamelijk met Classic, dus ik was sceptisch om een nieuwe programma te gebruiken, maar ben blij dat ik deze stap heb gezet. Ik kan altijd terecht met mijn vragen bij de helpdesk. Alhoewel ik wel eens even moet wachten aan de telefoon, word ik altijd goed geholpen.”

Zijn er nog zaken die je graag anders zou zien in Next Generation? “Ja, ik heb wel eens vertraging gehad in Next Generation en dat werkt op dat moment niet fijn. Maar ik weet dat jullie werken aan de stabiliteit van het programma en moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd geen last meer heb gehad van de vertragingen, dus dat komt wel goed!”

Dank je wel voor je tijd, Ishtar. We zijn blij dat Exquise Next Generation een positieve bijdrage levert aan jouw geweldige werk met Tandvriendjes. “Dank jullie wel! Ik ben ook heel blij met de keuze voor Exquise Next Generation.”

Heeft u ook interesse in deze functionaliteit of heeft u vragen over de overstap naar Exquise Next Generation? Neem dan contact op met [email protected].