De juiste tijd om te migreren naar Exquise Next Generation.
We krijgen vaak de vraag van klanten die overwegen om naar Exquise Next Generation te migreren: wanneer is de beste tijd om dit te doen? Moeten ze dit doen wanneer alle medewerkers aan het werk zijn of juist in een rustigere periode met een minimale bezetting? De ideale tijd is eigenlijk praktijkafhankelijk.
Hieronder volgen enkele belangrijke overwegingen:
- Hardware: Soms moet hardware vervangen worden of is de internetverbinding niet snel genoeg om aan de minimale systeemeisen van Exquise Next Generation te voldoen. Dit gebeurt meestal in overleg met een systeembeheerder en kan enige tijd in beslag nemen. Als zowel de hardware als de internetverbinding op orde zijn, vormt de migratie geen probleem.
- Training: Alle medewerkers hebben recht op kosteloze training via E-wise. Hier moet voldoende tijd voor beschikbaar zijn. Sommige collega’s hebben meer tijd nodig dan anderen. Medewerkers die al bekend zijn met Next Generation zullen minder intensief getraind hoeven te worden.
- (Persoonlijke) omstandigheden binnen het team: Een overstap kost energie en er zal tijd in gestoken moeten worden. Er kunnen omstandigheden zijn binnen het team waardoor hier geen ruimte voor is en het niet verstandig is om de migratie op korte termijn in te plannen.
Als uw praktijk wil overstappen, is het belangrijk rekening te houden met bovenstaande punten en een geschikte tijd te kiezen die past bij uw specifieke situatie.
De voordelen van een migratie plannen tijdens de zomermaanden.
Uit ervaring hebben wij geleerd dat een overstap naar Exquise Next Generation tijdens de zomermaanden (zomervakantie) erg prettig kan zijn.
Hier zijn de belangrijkste redenen:
Minder druk: Als de praktijk bijvoorbeeld een aantal weken gesloten is, is het geen probleem om tijdens die weken de conversie uit te voeren zonder in Exquise Classic of een extern softwarepakket te werken.
Rust bij ondersteuning: Op een nader te bepalen dag, na de conversie, wordt u uitstekend geholpen met alle instellingen in het nieuwe programma door een ervaren specialist. Het is dan prettig dat er geen patiënten zijn, zodat u rustig alles kunt organiseren.
Klaar voor de start: Na de vakantie kan iedereen beginnen met een volledig ingericht programma.
Follow-up: Wanneer de praktijk weer aan de slag gaat met het programma, volgt er een follow-upafspraak. Hierdoor hoeft u zich geen zorgen te maken dat er geen ruimte is om vragen van collega’s te beantwoorden.
Door tijdens de zomermaanden te migreren, kunt u profiteren van een soepele overgang en een goed voorbereid team.
Informatie aanvragen over het migratietraject?
Heeft u interesse om aan de slag te gaan met Exquise Next Generation? Neem vandaag nog contact op! Voor een offerte op maat, meer informatie en toegang tot een demo-omgeving kunt u mailen naar [email protected].
Woord van Joost.
Een half jaar om, de tijd lijkt steeds sneller te gaan. Ook bij Vertimart staan we niet stil.
In deze tweede kwartaalnieuwsbrief deel ik dan ook graag enkele hoogtepunten en ontwikkelingen van de laatste tijd.
Een van de hoogtepunten was de Dental expo van afgelopen maart. Het was een mooie kans om persoonlijk met u in contact te komen, uw feedback te horen en onze nieuwste innovaties te presenteren. We zijn blij dat zoveel van u nieuwsgierig waren naar Exquise Next Generation en langskwamen voor een gezellig moment.
Inmiddels hebben dit jaar al meer dan 200 praktijken de overstap gemaakt naar ons nieuwe platform. Ook is ons team met veel praktijken in gesprek gegaan om te zorgen voor een nog betere gebruikerservaring. Deze input passen we dagelijks toe. We blijven ons ook inzetten voor de vooruitgang en verbetering van onze software. Dit jaar hebben we Exquise Next Generation uitgebreid met een mooie AI-functie voor röntgenbeelden. De AI helpt bij het analyseren en interpreteren van röntgenbeelden, wat niet alleen de efficiëntie verhoogt maar ook de nauwkeurigheid van diagnoses verbetert.
Het aantal Vertimarters is ook fors uitgebreid. Bij de helpdesk, de ontwikkelaars, de trainers en verkoop. Mogelijk heeft u de nieuwe collega’s al gesproken. We hopen u zo nog beter van dienst zijn.
Tot slot nog een afscheid, na 32 jaar zwaaien we de term ‘Gebruikersdag’ uit. Anno 2024 vonden wij het tijd worden voor een frisse wind. Deze jaarlijkse dag voor onze klanten is inmiddels meer dan alleen een algemene ledenvergadering. Het is een dag om samen te komen, te leren van en met elkaar, over Exquise, praktijkvoering en persoonlijke ontwikkeling.
De naam ‘Exquise Experience Event, een dag voor u’, omvat dit allemaal. Ik ben dan ook trots op deze ontwikkeling en hoop u allemaal op vrijdag 4 oktober te mogen verwelkomen in Fort Voordorp.
Sneak Preview!
Binnenkort presenteren we u het Exquise Experience Event! Dit jaar tillen we onze jaarlijkse klantendag naar een hoger niveau met een frisse en nieuwe aanpak, met het thema: Step into the future. Hoewel we geen glazen bol hebben om de toekomst te voorspellen, weten we één ding zeker: de wereld verandert razendsnel. Gelukkig kunnen nieuwe regelgeving, technologieën en ontwikkelingen perfect samengaan met slimme software, zodat u uw patiënten de volle aandacht en zorg kunt blijven geven. Door middel van boeiende en interactieve workshops nemen we u mee in onze toekomstreis.
Het programma is bijna rond, houdt dus uw mail in de gaten en vergeet niet in te schrijven!
Save the date en noteer alvast vrijdag 4 oktober in uw agenda.
Vertimart Op Pad 2025.
We kijken ernaar uit u weer te mogen verwelkomen tijdens onze Vertimart Op Pad bijeenkomsten in 2025.
Tijdens deze avonden staan verbinding, informatie en ontmoetingen met onze gewaardeerde klanten centraal. Tevens is het een prachtig visitekaartje voor uw (verwijs)praktijk.
Bent u geïnteresseerd in het organiseren van zo’n avond bij u in de praktijk? En is uw praktijk hier uitermate geschikt voor? Neem dan gerust contact met ons op via [email protected].